Jedną z najczęstszych przyczyn trudności szkolnych dziecka jest dysleksja i zaburzenia przetwarzania słuchowego

Zaburzenia funkcji słuchowych (przetwarzania słuchowego) uniemożliwiają dziecku prawidłowy odbiór mowy ludzkiej oraz dźwięków dobiegających z otoczenia. Skutkiem tego dziecko często nie rozumie poleceń, jest rozkojarzone, ma trudności z zapamiętaniem nawet krótkich i prostych informacji.

Diagnoza percepcji słuchowej opiera się na testach psychoakustycznych, które pozwalają na ocenę sprawności przetwarzania słuchowego (badanie wyższych funkcji słuchowych). Percepcja słuchowa może być zaburzona jeśli występują trudności w skupieniu uwagi, w nauce, w pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych, z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas, z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych.

Trening percepcji słuchowej obejmuje lokalizację i lateralizację źródła dźwięków, identyfikację i dyskryminację dźwięków, rozpoznawanie cech dźwięków, czasowe aspekty słyszenia, rozumienie mowy w obecności dystraktorów, rozumienie mowy zniekształconej, wyzwania słuchowe. Doskonale wspiera terapię logopedyczną.

Trening płynnego czytania pomaga dzieciom w wieku wczesnoszkolnym w sprawnym czytaniu ze zrozumieniem. Opiera się na szybkim przejściu od czytania sylabowego, do czytania globalnego (całościowego). Prowadzimy również naukę czytania dla dzieci od 5. roku życia, której pierwszym etapem jest poznawanie sylab i wyrazów jednosylabowych.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych